PEMANFAATAN DIGITAL MARKETING UNTUK KOMUNIKASI BISNIS

Utilization of Digital Marketing for Business Communication

Authors

  • Pastima Simanjuntak Universitas Putera Batam
  • Koko Handoko Universitas Putera Batam
  • Hendri Kremer Institut Teknologi Batam

DOI:

https://doi.org/10.37296/jpi.v5i1.151

Abstract

Progress in the field of information transformation (communication) is accelerating, allowing information about specific situations to be transmitted independent of distance, space, or time. The advancement of information and communication technologies has rendered the flow of information unstoppable. Many new communication media, such as gadgets and smartphones, have emerged. With numerous communication tools and quick access to information, entrepreneurs may communicate with clients or other parties involved in their firm more easily. Hang Nadim Batam Riau Archipelago Vocational School provided the service.

References

Afrilia, A.M. (2018). Digital Marketing Sebagai Strategi Komunikasi. Jurkom, Riset Komunikasi. 1(1), 145–147. DOI: https://doi.org/10.24329/jurkom.v1i1.21.

Fauziah. (2020). Strategi Komunikasi Bisnis Online Shop “Shoppe” Dalam Meningkatkan Penjualan. Jurnal ABIWARA, 1(2), 45-53. DOI: https://doi.org/10.31334/abiwara.v1i2.792.

Handoko, K., Wasiman, W., & Simanjuntak, P. (2023). Sosial Media Advertising Pada Smk Hang Nadim Batam. Puan Indonesia, 4(2), 217-222.

Makhfudi Iskandar Zulkarnain and Rilyane Suzan Rasita Sembiring. (2022).Optimalisasi Digital Marketing Guna Peningkatan Daya Beli Konsumen. Jurnal Pengabdian Masyarakat Formosa (JPMF). 1(2). 101-108.

Putri, A. S., & Zakaria, R. (2020). Analisis Pemetaan E-Commerce Terbesar di Indonesia Berdasarkan Model Kekuatan. Seminar Dan Konferensi Nasional IDEC 2020, 1–14.

Rachmawaty, A. (2021). Strategi Marketing Menggunakan Instagram (Studi kasus: Sapinesia). ATRABIS: Jurnal Administrasi Bisnis, 7(1), 39-51.

Ridwan, I.M., Fauzi, A., Aisyah, I., Susilawati, & Sofyan, I. (2019). Penerapan Digital Marketing Sebagai Peningkatan Pemasaran Pada UKM Warung Angkringan “WAGE” Bandung. Jurnal ABDIMAS BSI: urnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 137–142. DOI: https://doi.org/10.31294/jabdimas.v2i1.4974.

Sabila, A.R. & Kusumaningrum, L. (2020). Analisis Kualitas Layanan E-Commerce Shopee Dalam Meningkatkan Kepercayaan Dan Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus: Pelanggan Shopee Di Kota Tangerang 2020). Jurnal Ji-Tech, 16(2), 72-80.

Simanjuntak, P., Handoko, K. (2019) ‘Pembinaan Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Pada Masyarakat Pulau Temoyong Batam Kepulauan Riau’, Jurnal Matappa, 2(1), 20-23.

Simanjuntak, P., Handayani, N. D., & Ekawati, N. (2021). Fostering the Utilization of Social Media, Industrial Technology and English in Improving Home Creative Industries: Pembinaan Pemanfaatan Media Sosial, Teknologi Industri dan Bahasa Inggris dalam Meningkatkan Industri Kreatif Rumah Tangga. Jurnal Laporan Abdimas Rumah Ilmiah, 2(1), 19-24.

Yuniar, M.D. (2020). Aplikasi Instagram Sebagai Sarana Promosi Bisnis Online : Sebuah Studi Pada Akun Warung Mamak. INTELEKTIVA: Jurnal Ekonomi, Sosial, dan Humaniora, 2(3), 1-9.

Downloads

Published

2023-07-03

How to Cite

Simanjuntak, P., Handoko, K., & Kremer, H. (2023). PEMANFAATAN DIGITAL MARKETING UNTUK KOMUNIKASI BISNIS: Utilization of Digital Marketing for Business Communication. PUAN INDONESIA, 5(1), 95–100. https://doi.org/10.37296/jpi.v5i1.151

Issue

Section

Jurnal Puan Indonesia vol 5 no 1 July 2023